Czy Brazylijskie Jiu Jitsu jest bezpieczne dla zdrowia kręgosłupa cz.2?

W pierwszej części artykułu omówiliśmy pozycje, w których nasz kręgosłup jest zagrożony i podstawowe ćwiczenia, które pomogą nam przedłużyć karierę na macie.

Mając solidne fundamenty możemy dodawać bardziej zaawansowane ćwiczenia, które wymagają lepszej koordynacji całego ciała, dzięki temu zmniejszymy ryzyko odniesienia kontuzji. Warto pamiętać o tym, że kontuzje są nieuniknionym elementem treningu sportów walki, lecz będąc odpowiednio przygotowanym możemy przyspieszyć proces rehabilitacji i szybciej wrócić do zdrowia. 

Jeśli chodzi o kontuzje kręgosłupa najlepszym sposobem jest odpowiednia rozgrzewka przed wysiłkiem. Wystarczy poświęcić 5-10 minut przed treningiem, aby wykonać 3 proste ćwiczenia mobilizujące nasz kręgosłup. Jest to również świetna alternatywa do „nasmarowania” naszego kręgosłupa, jeżeli dużo czasu spędzamy w pozycji siedzącej: 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Fizjonomia Norbert Rosiak (@fizjonomia_norbert_rosiak)

 

CO JEST KULANE?

Przeczytaj także